
Nominaal: 5.90 €
Ilmumiskuupäev: 10.09.2020
Kujundaja: Indrek Ilves
https://viki.filateelia.ee/index.php/Indrek_Ilves
Järjenumber: 752-10.09.20
Trükiarv: 12 000
Perforatsioon: 13½ : 13¼
Trükk: ofset
Ploki mõõt: 90,0 x 72,0 mm.
Trükikoda: Cartor Security Printing
https://viki.filateelia.ee/index.php/Ca ... y_Printing
Eesti raudteed 150 margiplokk
https://pood.omniva.ee/et/margid-uele-m ... plokk.html
Eesti raudteed 150
Eesti raudteetranspordi hällipäevaks loetakse 5. novembrit 1870, kui Narva raudteejaamas toimunud pidustustega avati liiklus Alexander von der Pahleni eestvedamisel rajatud laiarööpmelisel Balti raudteel. Aktsiaseltsile kuulunud eraraudtee liinidest alguse saanud riiklikus raudteevõrgustikus oli 1940. aastal 294 jaama ja peatuskohta ning see ulatus 1447 kilomeetrini, millest 675 km olid kitsarööpmelised terasteed. Tänane juubilar on küll märksa väiksem, kuid moodne ja turvaline. Margil Narva jaama taustal kujutatud reisivagunitega “tulihobune” on üks esimesi Eesti raudteede kaubavedureid – Saksamaal Berliinis Louis Schwartzkopff´I tehases ehitatud auruvedur. Toonastest tossutäkkudest on Eesti raudteedel jõutud võimsate mootorveduriteni ning reisijaid veavad kaasaegsed Šveitsi elektri- ja diiselrongid. Margiploki nurkades olevad Eesti Vabariigi Raudteede ja Tsaari-Vene teedeministeeriumi mütsimärgid sümboliseerivad ajastuid, mil tänasele Eesti raudteele, mis endiselt on pidevas liikumises, alus pandi.
Estonian Railways 150
On November 5, 1870, the broad gauge Baltic Railway, built at the initiative of Alexander Baron von der Pahlen, was opened for traffic and celebrations were held at the Narva Station. That has been considered to be the birth date of Estonian railways. The first private railway lines owned by the Baltic Railway Company developed into a state-owned railway network that, by 1940, had 294 stops and stations and 1,447 kms of main tracks, including 675 kms narrow gauge lines. Todays railway network in Estonia is remarkably smaller but, however, modern and safe. The ´iron horse´ on the stamp is one of the earliest Estonian freight locomotives built at the Louis Schwartzkopff Works in Berlin, Germany. Pulling early passenger cars, it has the Narva Station in the background. Powerful diesel locomotives have replaced such steam locomotives, modern Swiss electric and diesel multiple units provide the passenger service. On the corners of the stamp block you can see the hat badges of Estonian State Railways (EVR) and the Czarist Russian ministry of transportation. They remind of the historic eras when the base for nowadays Estonian Railways was laid. Estonian Railways – for 150 years always on the move.
150 Jahre Estnische Eisenbahnen
Als Wiege des estnischen Eisenbahnverkehrs gilt der 5. November 1870, als bei Feierlichkeiten am Bahnhof Narva der Verkehr auf der unter Leitung von Alexander von der Pahlen gebauten breitspurigen Baltischen Bahn eröffnet wurde. 1940 umfasste das staatliche Eisenbahnnetz, das mit den privaten Eisenbahnlinien der Aktiengesellschaft seinen Anfang genommen hatte, bereits 294 Bahnhöfe und Haltestellen und eine Gesamtlänge von 1447 Kilometern, davon 675 km in Form schmalspuriger Stahltrassen. Der heutige Jubilar ist deutlich kleiner, dafür aber modern und sicher. Das vor dem Hintergrund des Bahnhofs von Narva dargestellte „Feuerpferd“ mit Personenwagen ist eine der ersten Güterzuglokomotiven der estnischen Eisenbahnen – eine in der Louis-Schwartzkopff-Fabrik in Berlin gebaute Dampflokomotive. Von den damaligen Dampfrössern ist man bei den estnischen Eisenbahnen mittlerweile bei starken Motorlokomotiven angekommen und die Passagiere werden von modernen Elektro- und Dieselzügen aus der Schweiz befördert. Die Mützenabzeichen der Eisenbahnen der Republik Estland und des russischen Verkehrsministeriums aus der Zarenzeit in den Ecken des Briefmarkenblocks symbolisieren die Epochen, in denen die Grundlage für die heutige estnische Eisenbahn gelegt wurde, die nach wie vor in ständiger Bewegung ist.
Esimese päeva eritempel Tallinnas, esimese päeva ümbrik (FDC) maksab 6.75 €


https://pood.omniva.ee/et/esimese-paeev ... a-fdc.html
FDC - Price: 6.75 €
Esimese päeva ümbriku pilt suuremalt

Postmargiväljaande tutvustus

Postmargiväljaande infokaart:

https://pood.omniva.ee/et/eritooted/280 ... _valik-est
Viiteid lisainfoks
Vikipeedia: Eesti raudteetransport
https://et.wikipedia.org/wiki/Eesti_raudteetransport
Balti raudtee
https://et.wikipedia.org/wiki/Balti_raudtee
Narva raudteejaam
https://et.wikipedia.org/wiki/Narva_raudteejaam
Balti jaam
https://et.wikipedia.org/wiki/Balti_jaam
Paldiski raudteejaam
https://et.wikipedia.org/wiki/Paldiski_raudteejaam
Kitsarööpmeline raudtee Eestis
https://et.wikipedia.org/wiki/Kitsar%C3 ... tee_Eestis
Eesti Raudtee
https://www.evr.ee/et/
Ajalugu
https://www.evr.ee/et/ettevottest#ajalugu
INTERAKTIIVNE KAART: Enne 1940. aastat rajati uusi raudteid, järgnenud on ainult lammutamine -- forte.delfi.ee 22.05.2016, 14:12
https://forte.delfi.ee/news/ajalugu/int ... d=74586867
Majandus- ja Kommunikatsiooniministeerium: Raudteetransport
https://mkm.ee/et/tegevused-eesmargid/t ... etransport
Edelaraudtee AS
https://edel.ee/
ELRON
https://elron.ee/
Palmse mõis
http://www.palmse.ee/
Mõisnikud
http://www.palmse.ee/et/ajalugu/moisnikud
28. oktoobril 2020 korraldab SA Virumaa Muuseumid Palmse mõisas konverentsi "Aleksander von der Pahlen 200"
http://www.palmse.ee/de/node/326
Eesti kitsarööpmelised raudteed
https://www.raudtee.eu/
Eesti Muuseumraudtee
http://museumrailway.ee/
Tapa Muuseum: Raudtee
http://www.tapamuuseum.ee/?leht=ajalugu/raudtee
Virtsu: Ajalugu - Rapla-Virtsu raudtee 1931-1968
https://virtsu.ee/vana/ajalugu/rt_02_kasutamine.html
SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid: Raudtee- ja Sidemuuseum
https://www.salm.ee/muuseumid/raudtee-ja-sidemuuseum/
Haapsalu raudteel on pikk ja kirev ajalugu (Juhan Hepner) -- www.err.ee 08.12.2019 21:32
https://www.err.ee/1011882/haapsalu-rau ... ev-ajalugu
Rongimees
https://www.rongimees.ee/
Varem ilmunud
Postmargid
17.10.1996 100 aastat Eesti kitsarööpmelise raudtee asutamisest



30.06.2000 Viljandi-Tallinn raudtee 100

25.10.2012 Eesti - Läti - Leedu ühisväljaanne. Raudteesillad


Tervikasjad
04.09.2002 Nr.13 - Lavassaare muuseumraudtee


15.08.2003 Nr.15 - Valga-Mõniste-Gulbene-Plavinas kitsarööpmeline juurdeveoraudtee


http://www.filateelia.ee/foorum/viewtopic.php?t=871
01.11.2005 Nr.28 - 135 aastat raudteed Eestis


http://www.filateelia.ee/foorum/viewtopic.php?t=339
17.10.2006 Nr.34 - Eesti esimene kitsarööpmeline raudtee 110


http://www.filateelia.ee/foorum/viewtopic.php?t=856
05.11.2010 Nr. 64 - Eesti raudtee 140


http://www.filateelia.ee/foorum/viewtop ... =11&t=3330