Liimita marke
Liimita marke
Tere. Tekkis delikaatne olukord kus tahaks natuke nõu - on marke ** ( liimiga , puhas, ilma valtsita) , * ( liimiga, puhas, valtsiga) ja esineb ka puhtaid liimita ja valtsita , kusjuures ei ole proov. Mida neist viimastest arvata ? Kui tegu on ** versioonis üsna kalliste ja harvem liikuvate asjadega, mida pealegi sageli ka võltsitakse , siis poleks võibolla liimita ja garanteeritud puhaste omamine kah just paha variant ?
Re: Liimita marke
Tekkis hiljuti analoogne küsimus- loogika järgi võin oletada, et tegu võltsingutega, kuna kataloogis on öeldud, et trükiti ikka liimiga. mina pean silmas 1920.a lennuposti. Kui keegi oskab midagi juurde lisada ootan huviga.
Re: Liimita marke
Ma küll pean silmas pigem marke mis on kustutamata , kuid olnud kusagile kleebitud. Hiljem lahti leotatud ja seetõttu näiteks ilma liimita.
Re: Liimita marke
KalleG wrote:Ma küll pean silmas pigem marke mis on kustutamata , kuid olnud kusagile kleebitud. Hiljem lahti leotatud ja seetõttu näiteks ilma liimita.
Kataloogis üldjuhul on ära määratletud margi väärtus liimiga või ilma.oleneb markidest võib liimi puudumine oluliselt hinda kahandada kuid mitte katastroofiliselt.
Re: Liimita marke
Meie kandis populaarsemate riikide riikide - Venemaa, Saksamaa - kleepvaltsiga margid (*) on puhastega (**) võrrreldes tavaliselt 3x (2-4x) odavamad. Loogika nagu ütleks, et ilma liimita on hind veel pisut odavam. Vahel on ka nii, et mitut liimikut omav mark omab veel kehvemat "kaubanduslikku välimust", kui liimita ja liim pestakse maha ning mark pressitakse-kuivatatakse sirgeks.
Kui jutt käib aga kunagistest EW õhupostimarkidest, siis mõnel juhul on ebaühtlane liim või liimi osaline puudumine nende "loomulik olek".
Kui jutt käib aga kunagistest EW õhupostimarkidest, siis mõnel juhul on ebaühtlane liim või liimi osaline puudumine nende "loomulik olek".