Baltikumi raudteesillad -- 523, 524-25.10.12
Baltikumi raudteesillad -- 523, 524-25.10.12
Nominaal: 0.45 EUR
Ilmumiskuupäev: 25.10.2012
Kujundaja: Indrek Ilves
Trükiarv: 100 000
Poogen: 4 x 4
Perforatsioon: 13¼ : 13¼
Trükk: ofset
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/
Raudteesillad - Eesti, Läti, Leedu ühisväljaanne / 523-25.10.12
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=8377&c_tpl=1019
Railway bridges – joint Estonian-Latvian-Lithuanian issue / 523-25.10.12
http://pood.post.ee/1946?id=1946&prod_id=8377
Nominaal: 1.00 + 1.00 + 1.00 = 3.00 EUR
Trükiarv: 30 000
Mõõt: 125 x 60 mm
Trükikoda: Joh. Enschedé
http://www.joh-enschede.nl/
Raudteesillad - Eesti, Läti, Leedu ühisväljaanne / 524-25.10.12
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=8379&c_tpl=1019
Railway bridges – joint Estonian-Latvian-Lithuanian issue / 524-25.10.12
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=8379
Käesoleva Eesti, Läti, Leedu ühisväljaande teemaks on raudteesillad. Nii margil, esimese päeva ümbrikul kui esimese päeva templil on kujutatud Eesti esimese iseseisvuse ajal ehitatud 440 raudteesillast silmapaistvamaid. Lisaks Narva sillale on margiplokil kujutatud veel Lätis asuv Carnikava ja Leedus asuv Lyduvėnai sild. Esimene raudteesild üle Narva jõe ehitati 1869 ja selle kõrvale teine, tugevam 1902. aastal. Sõjategevuses mõlema silla hävimise järel rajati 1920. aastate alguses lõpuks korralik uus raudteesild, mis margil näha ongi. Eesti Vabariigis ehitatud viimase suurema raudsillana avati see 12.12.1923, kuid hävis II maailmasõja sündmuste käigus. Veel on margil kujutatud üks käesoleva aasta lõpul Šveitsist Eesti raudteele jõudvatest uutest Stadleri FLIRT tüüpi reisirongidest. Ümbrikul olev raudbetoonist Sindi raudteesild üle Pärnu jõe avati pidulikult 13. veebruaril 1928. Seeläbi valminud Lelle-Papiniidu kitsarööpmelisel (750 mm) raudteeliinil algas 3 päeva hiljem rongiliiklus. Enam ei pidanud rongid Tallinna ja Pärnu vahel liikuma Lõuna-Eesti kaudu, mis andis reisirongide puhul umbes 10-tunnise ajalise võidu. Tegemist polnud tegelikult mitte üksnes raudteesillaga, vaid see oli mõeldud ka maanteesõidukitele Pärnu jõe ületamiseks. Rongide ja autode-hobuveokite liiklemist sillal reguleeris ja korraldas sillavaht. Esimese päeva templil on kujutatud Eesti kauneimate hulka kuulunud Ahja raudteesilda Tartu-Petseri raudteel, mis valmis 1931. aastal.
The subject of this joint stamp issue of Estonia, Latvia and Lithuania is railway bridges. The most outstanding of the 440 railway bridges built in the first period of Estonian independence are reproduced on the stamp, on the first day cover and the cancellation. In addition to the Narva Bridge, also the Carnikava Bridge in Latvia and the Lyduvìnai Bridge in Lithuania are featured on the souvenir sheet. The first railway bridge across the Narva River was built in 1869 and another, stronger one, next to it in 1902. After both the bridges were destroyed in hostilities a new strong railway bridge, which is also featured on the stamp, was erected by the early 1920s. Built as the last big iron bridge in the Republic of Estonia, it was opened for traffic on 12 December 1923 but was destroyed in the course fighting during World War II. The stamp also shows one of the new Stadler FLIRT type passenger trains that will arrive on Eesti Raudtee track at the end of this year. The reinforced concrete Sindi railway bridge across the Pärnu River that illustrates the cover was festively opened on February 13, 1928. Train traffic on the Lelle-Papiniidu narrow gauge (750 mm) railway line was launched three days later, and from that day the time gain of passenger trains was of about ten hours between Tallinn and Pärnu. In fact, it was not a railway bridge alone, but was designed for crossing the river also by motor traffic. Traffic of trains and other vehicles across the bridge was regulated by the bridge guard. The first day cancel features the Ahja Railway Bridge on the Tartu-Petseri Railway that was considered to be one of the most beautiful ones in Estonia and was completed in 1931.
Esimese päeva eritempel on kasutusel Tallinnas templi ning margiga eriümbriku (FDC) hind 0.93 EUR
http://pood.post.ee/index.php?id=3549&p ... c_tpl=1019
ja plokiga ümbriku hind on 3.48 EUR
http://pood.post.ee/index.php?id=3549&p ... c_tpl=1019
FDC - Price: 0.93 EUR
http://pood.post.ee/index.php?id=3553&prod_id=8378
FDC (souvenir sheet) - Price: 3.48 EUR
http://pood.post.ee/index.php?id=3553&prod_id=8380
Esimese päeva eriümbiku pilt suuremana:
=========================
Valik viited teemakohaseks lisalugemiseks
Elektriraudtee -> Kõik uutest rongidest
http://www.elektriraudtee.ee/
Eesti uusi moeronge testitakse enne Poola-Valgevene piiril -- http://www.e24.ee 16.10.2012 11:06
http://www.e24.ee/1007826/eesti-uusi-mo ... ne-piiril/
Stadler Rail Group
http://www.stadlerrail.com/
"Stadler FLIRT - Fast, Light, Innovative, Regional Train"
http://www.stadlerrail.com/en/vehicles/flirt/
FLIRT EMU Elektriraudtee, Estland
http://www.stadlerrail.com/en/reference ... triraudee/
FLIRT DMU Elektriraudtee, Estland
http://www.stadlerrail.com/en/reference ... triraudee/
Baltic trains picture gallery
http://www.balticrailpics.net/
Sindi linn
http://sindi.kovtp.ee/
Sindi ajalugu
http://sindi.kovtp.ee/et/ajalugu
Eesti - Läti - Leedu ühisväljaanne
http://viki.filateelia.ee/index.php?tit ... %A4ljaanne
Re: Baltikumi raudteesillad -- 523, 524-25.10.12
Postmargi müügipoogen:
Lisaks on põhjust tsiteerida filateeliauudiste listis edastatut:
[filateelia:5361] Re: Uued margid: Baltikumi raudteesillad
24.10.2012 20:37
24.10.2012 21:07
Saatja:U S
24.10.2012 23:42
25.10.2012 10:49
25.10.2012 11:53
Lisaks on põhjust tsiteerida filateeliauudiste listis edastatut:
[filateelia:5361] Re: Uued margid: Baltikumi raudteesillad
24.10.2012 20:37
[filateelia:5362] Re: Uued margid: Baltikumi raudteesilladLäti väljaande kohta vaata:
uudis ühisväljaande ilmumise kohta on saadaval vaid läti keeles
http://www.pasts.lv/lv/aktualitates/?news_id=1528
Pilte saab näha aadressil
http://www.flickr.com/photos/48113023@N ... 834073745/
Nagu tähelepanelikud huvilised isegi märkasid, Läti postmargi ja postmargiploki kujundas Indrek Ilves
Leedu väljaande kohta:
http://www.post.lt/lt/el-parduotuve/category/philately
postmark
http://www.post.lt/lt/el-parduotuve/ite ... lio-tiltai
ja postmargiplokk
http://www.post.lt/lt/el-parduotuve/ite ... ijos-laida
Leedu väljaande puhul kujundas Indrek Ilves ainult postmargipöloki.
Esimese päeva eriümbrik (FDC)
http://www.post.lt/lt/el-parduotuve/ite ... uvenu-gele
24.10.2012 21:07
[filateelia:5363] Re: Uued margid: Baltikumi raudteesillad
Saatja:U S
24.10.2012 23:42
[filateelia:5364] XhisvXXljaanne raudteesilladVäike kommentaar (seekord ilma naljata): eesti nimi Ilves peaks Läti margil olema Ilvess. Ebatäpsus.
25.10.2012 10:49
[filateelia:5366] Re: Uued margid: Baltikumi raudteesilladHead listikaaslased,
Huvilistel on võimalik tellida Läti ja Leedu ühisväljaannet.
Läti mark 0,54 €, plokk 2,40 €
Leedu mark 2,34 €, plokk 3,48€
Samuti on võimalik tellida FDC-d, aga nende hind ei ole veel kahjuks teada.
Tellimused esitage postmark@post.ee
Tervitades
Ain Muldmaa
25.10.2012 11:53
Quoting U S:Igal pool lätikeelses jutus ka nii on, et nimetava käände lõpp on olemas, näiteksVäike kommentaar (seekord ilma naljata): eesti nimi Ilves peaks Läti margil olema Ilvess. Ebatäpsus.
http://www.pasts.lv/en/privatpersonas/f ... op_id=2548
Kujunduse poole on ta ju ise teinud ilma keelereegliteta, seda pole siis kohapeal muudetud
Tervitades,
Eero
-
- Posts: 869
- Joined: 05.08.2011 23:55
Re: Baltikumi raudteesillad -- 523, 524-25.10.12
- Attachments
-
- ENN_524_viga7_1.jpg (37.9 KiB) Viewed 5111 times
-
- ENN_524_viga2_1.jpg (26.74 KiB) Viewed 5112 times
-
- ENN_524_viga3_1.jpg (30.21 KiB) Viewed 5112 times
-
- ENN_524_viga4_1.jpg (33.53 KiB) Viewed 5112 times
-
- ENN_524_viga5_1.jpg (31.94 KiB) Viewed 5112 times
-
- ENN_524_viga6_1.jpg (34.82 KiB) Viewed 5112 times
Last edited by okasrebane on 01.02.2013 23:32, edited 1 time in total.
-
- Posts: 869
- Joined: 05.08.2011 23:55
Re: Baltikumi raudteesillad -- 523, 524-25.10.12
- Attachments
-
- ENN_524_viga1.jpg (61.42 KiB) Viewed 5111 times