Hara tuletorn - 434-24.09.09
Hara tuletorn - 434-24.09.09
Nominaal: 5.50
Ilmumiskuupäev: 24.09.2009
Trükk: ofset
Kujundaja: Roman Matkiewicz
https://viki.filateelia.ee/index.php/Roman_Matkiewicz
Perforatsioon: 14 : 13 3/4
Poogen: 2 x 5
Trükiarv: 45 000
Trükikoda: AS Vaba Maa
https://viki.filateelia.ee/index.php/AS_Vaba_Maa
Hara tuletorn / 434 - 24.09.09
Hara ehk Papilahe (end. Paponviik) lääneranniku lähedal asub väike Hara saar, mis on suuremalt jaolt kaetud kuusemetsaga. Saare kõrgemale kohale (12 m merepinnast) ehitati 1909. aastal 15,2 m kõrgune raudsõrestiktuletorn. Tollal oli siin suurem 350 töötajaga kilusoolamistööstus, kus 1870. aastal soolati esmakordselt Eestis kilu plekktoosidesse „Revelskie kilki“ nime all. Haral valminud „Tallinna kilud“ veeti Loksa sadama kaudu meritsi Peterburgi.
Algselt oli Hara saare meremärk tuletorn tule nähtavusega 10 meremiili. 1954. aastal tehti tornil kapitaalsed muudatused, kuna märk pidi olema seotud uue sõjalise sadamaga. Ehitise kõrgust kasvatati 23,7 meetrini punase tule nähtavusega 7 meremiili.
Kuid pikapeale tuletorni tähtsus vähenes ning 1980-ndate aastate lõpul Hara tuletorni tuleseadmed demonteeriti ning torn muutus lõpuks päevamärgiks. Tema praegune kõrgus on 24 meetrit ja ta kujutab endast punase koonilise katusega silindrit metallsõrestiktornil. Märgi tipp paistab hästi metsa kohal.
Tänavu saab Hara tuletorn saja aastaseks.
Hara Lighthouse
The small Hara Island near the western shore of Hara or Papilaht Bay (earlier Paponvik) is mainly covered with spruce forest. In 1909 an iron framework lighthouse 15.2 meters high was erected at the highest point (12 metres above sea level) of the island. At the time it had a major sprat salting facility with 350 workers where sprats were salted into tin cans under the name of Revelskiye kilki (Tallinn Sprats) since 1870. The Tallinn Sprats made in Hara were shipped to St Petersburg via Loksa Port. Initially the sea mark of Hara Island was visible to 10 nautical miles. In 1954 major rebuilding of the lighthouse was carried out as the navigation mark was to be connected with a new military port. The hight of the tower was increased to 23.7 meters with the red light visible to seven nautical miles. But gradually importance of the port declined and in the late 1980s the installations were dismantled from the Hara Lighthouse and it became a day mark. Its present hight is 24 metres and it consists of a cylinder with a conical red roof over a metal framework. The tip of the sea mark is clearly visible over the forest. The Hara Lightouse will be one hundred this year.
Esimese päeva eritempel ja ümbrik, hinnaga 0.87 €
https://pood.omniva.ee/et/esimese-paeev ... etorn.html
Pilt (suurendatuna) esimese päeva eriümbriku tagaküljelt:
Maksimukaart nr 70, hinnaga 0.93 €
https://pood.omniva.ee/et/maksimumkaard ... etorn.html
Pilt (suurendatuna) maksimumkaardi tagaküljelt:
Valik viiteid lisalugemiseks
Veeteede Amet
http://www.vta.ee/atp/
Navigatsioonimärgistuse andmekogu
http://adam.vta.ee/teenused/nma/index.html
Hara päevamärk
http://195.50.203.61/TORNID?Lan=115
Re: Hara tuletorn - 434-24.09.09
Postmargi müügipoogen:
Re: Hara tuletorn - 434-24.09.09
Toivo Kikkas
28. september 2009. a. 9:49
[filateelia:3848] Hara tuletorni variatsioonidest
Loodetavasti paistab pildilt varda jämeduse erinevus välja. Ülemistel markidel on alumistega võrreldes varras tõesti mõnevõrra peenem.
Ehk tasub analoogiat otsida Juminda margi erimitega
viewtopic.php?t=1378
28. september 2009. a. 9:49
[filateelia:3848] Hara tuletorni variatsioonidest
Lisan pildi kahe müügipoogna päisestTervist,
Uuel tuletorni margil esineb erinevustega poognaid. Üks poogen on tavaline, sellel on torni tipus peenikene varras. Teisel variandil on esimene rida ülalt alla tavalised vardad, kuid teine rida ülalt alla nähtavalt jämedamad vardad.
Mis variatsioone on veel huvilised avastanud? Neid on teatatud kokku 4 erinevat.
Uurides lähemalt torni, siis võiks teatavaid erinevusi märgata katusel - punane katuse teravik osadel markidel tömbivõitu?
Ootan huviga vastukaja!
Parimat,
Toivo
Loodetavasti paistab pildilt varda jämeduse erinevus välja. Ülemistel markidel on alumistega võrreldes varras tõesti mõnevõrra peenem.
Ehk tasub analoogiat otsida Juminda margi erimitega
viewtopic.php?t=1378
Re: Hara tuletorn - 434-24.09.09
Täna ostatud poogen Tartust: vasakul vertikaalreal on peenike varras, paremal real jäme(poogna paremal ääreribal kõik peened, vasakul ääreribal jäme-peen-jäme-peen-jäme)
Loodan, et pildil ka ehk midagi paistab.
Loodan, et pildil ka ehk midagi paistab.
Re: Hara tuletorn - 434-24.09.09
Olen ostnud ka poognaid, kus mõlemad vardad on jämeda joonega.
Re: Hara tuletorn - 434-24.09.09
Eesti Rahva Muuseumi virtuaalnäitus "Tuletornide lugu markidel"
https://www.erm.ee/et/tuletornid
ja ajaveeb 28.05.2020 "Tuletornide lugu markidel. 25 aastat tuletornide margisarja"
https://blog.erm.ee/?p=13757
https://www.erm.ee/et/tuletornid
ja ajaveeb 28.05.2020 "Tuletornide lugu markidel. 25 aastat tuletornide margisarja"
https://blog.erm.ee/?p=13757