Nõo Püha Laurentsiuse kirik -- 363-20.09.06

Uudised ja kommentaarid Eesti uute postmarkide kohta: kujundus, taustainfo postmargil kujutatu kohta, erimid ...
Vasta
elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Nõo Püha Laurentsiuse kirik -- 363-20.09.06

Postitus Postitas elmo » 12.09.2006 20:28

Pilt

Nominaal: 4.40
Ilmumiskuupäev: 20.09.2006
Trükk: ofset
Kujundaja: Riho Luuse
Perforatsioon: 13¾ : 14
Poogen: 5 x 5
Trükiarv: 245 000
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

Nõo Püha Laurentsiuse kirik/ 363-20.09.06
http://pood.post.ee/?id=1595&prod_id=2936
Estonian Churches. St Lawrence’s of Nõo/ 363-20.09.06
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=2936

Nõo Püha Laurentsiuse kirik ehitati 13. sajandi lõpul kaitseehitusliku kolmelöövilise kodakirikuna, esimesed kirjalikud teated on aastast 1159. Kirik on sõdades korduvalt kannatada saanud, sellele vaatamata on esialgne ilme enam-vähem säilinud. Ta on ainuke telliskirik Lõuna-Eestis. Väliskujunduses domineeriv gooti profileeringuga peaportaal kiriku läänefassaadil sarnaneb Tallinna Niguliste kiriku põhjaportaaliga. Viilud on kaunistatud kaar- ja astmikfriisiga. Nõo kirik on üks esimesi maakirikuid, kus juba 1718. a. mängis orel. Uus orel pärineb aastast 1890. Suurem kell on valatud Gatšinas 1807. aastal ja väiksem kell Tartus 1817. aastal. Altarimaali tegi Tõnis Grenzstein ja puunikerdused Jaan Koort (1910). Kõik kiriku tarbeesemed on kunstimälestistena kaitse all.

St Lawrence’s of Nõo was built at the end of the 13th century as a three-ailed defensive brick structure, with the first reference to it dating from 1319. The original hall church has suffered in several wars, but still largely retains its original appearance. The dominating exterior feature in the west wall, the Gothic main portal, is quite similar to that of Tallinn’s St Nicholas’s Church. The gables are decorated with a crow-step moulding in the west and with blind pointed arches in the east. Nõo was one of the first Estonian churches to have received an organ (1718). The present organ dates from 1890. The church has two bells, one cast in Gachina near St Petersburg in 1807 and the other, smaller one in Tartu in 1817. The altarpiece is by Tõnis Grenzstein and the woodcarvings are by Jaan Koort (1910).

Esimese päeva eritemplid Nõos ja Tallinnas
Esimese päeva ümbrikud, ühe hind 12 kr
Pilt Pilt
Pilt Pilt
http://pood.post.ee/?id=3549&prod_id=2935
FDC
http://pood.post.ee/?id=3553&prod_id=2935

=============
Viiteid lisalugemiseks:

Eesti Evangeelne Luterlik Kirik -- Valga Praoskond -- Nõo
http://www.valgapraostkond.ee/index.php?op=3&path=N%F5o

Eesti Evangeelne Luterlik Kirik -- kirikud -- Nõo
http://www.eelk.ee/h_noo.html

Teelise kirikud -- Nõo Püha Laurentsiuse kirik
http://www.teelistekirikud.ekn.ee/kirik ... &maakone=8

elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Nõo Püha Laurentsiuse kirik -- 363-20.09.06

Postitus Postitas elmo » 20.09.2006 19:22

Pilt postmargi müügipoognast:
Pilt

Vasta

Mine