EUROPA. Keila-Joa ja Maarjamäe lossid 654,655-08.05.17

Uudised ja kommentaarid Eesti uute postmarkide kohta: kujundus, taustainfo postmargil kujutatu kohta, erimid ...
Vasta
elmo
Administraator
Postitusi: 3547
Liitunud: 08.08.2004 13:44

EUROPA. Keila-Joa ja Maarjamäe lossid 654,655-08.05.17

Postitus Postitas elmo » 02.05.2017 20:28

Pilt

Nominaal: 1.40 EUR
Ilmumiskuupäev: 08.05.2017
Kujundaja: Jaan Saar
http://viki.filateelia.ee/index.php?title=Jaan_Saar
Trükiarv: 45 000
Poogen: 2 x 5
Mõõt: 40,8 x 29,1 mm
Perforatsioon: 14 : 13¾
Trükk: ofset
Trükikoda: AS vaba Maa
http://viki.filateelia.ee/index.php/AS_Vaba_Maa

EUROPA - Keila-Joa loss / 654-08.05.17
https://pood.omniva.ee/et/margid-euroop ... -loss.html
EUROPA - Keila-Joa castle / 654-08.05.17
https://pood.omniva.ee/en/to-europe/336 ... -loss.html

Keila-Joa lossi projekti koostas Peterburi arhitekt Hans Stackenschneider, kellest sai hiljem õukonnaarhitekt ja historitsistliku stiili tähtsamaid esindajaid Venemaal. Loss ehitati joa kõrvale Keila jõe paremkaldale, tagaküljega vastu jõge ja see oli üks esimesi neogooti stiilis hooneid Eestis. Lameda katusega kahekorruselist kivihoonet iseloomustavad teravkaaraknad ning ehitise tagakülje nurgas kõrguv sakmelise rinnatisega torn. Mõisakompleks on rajatud 1833. aastal.

The design of the Castle of Keila - Joa was made by the Saint Peterburg architect Hans Stackenschneider who later became a court architect and the most important representative of the historical style in Russia. The castle was built next to the Keila river on the right bank and it was one of the first neo-Gothic style buildings in Estonia. The flat roof two storey building is characterized by lancet arch windows and a tower with a crenelated balustrade in the back corner of the building. The manor house complex has been built in 1833.

Das Schloss Fall projektierte der Petersburger Architekt Hans Stackenschneider, der später Architekt des Hofs und der wichtigste Vertreter des historistischen Stils in Russland wurde. Das Schloss wurde neben dem Wasserfall auf dem rechten Ufer des Flusses Kegel gebaut mit der Rückseite zum Fluss und es war eines der ersten Gebäude im neogotischen Stil in Estland. Das zweistöckige steinerne Gebäude mit flachem Dach hat Bogenfenster und auf der hinteren Ecke erhebt sich ein Turm. Der Gutskomplex stammt aus dem Jahr 1833.

Pilt

EUROPA - Maarjamäe loss / 655-08.05.17
https://pood.omniva.ee/et/margid-euroop ... -loss.html
EUROPA - Maarjamäe castle / 655-08.05.17
https://pood.omniva.ee/en/to-europe/337 ... -loss.html

Tallinna lahe idakaldal asuva Maarjamäe (Marienbergi) suvemõisa lossi projekti tegi Peterburi Kunstiakadeemia professor arhitekt Robert Gödicke, ehitustöid juhatas Peterburi Kunstiakadeemia kasvandik Nikolai Thamm vanem ja hoone valmis arvatavasti 1874. aastal. Historitsistliku peahoone märkimisväärseim osa on pseudogooti vormis alt nelinurkne, ülalt kaheksatahuline neljakorruseline paekivist torn. Torni fassaadi ilmestava uhke portaali kohale oli kinnitatud Orlov - Davõdovite vapp deviisiga Fortitudine et constantia.

The design of the Maarjamäe summer estate that lies on the eastern coast of the Tallinn Bay was made by professor Robert Gödicke of the St Petersburg Art Academy, while the building work was directed by Nikolai Thamm, student of the St Petersburg Art Academy, and the building was probably completed in 1874. The most remarkable part of the historicist main building is its tower that is pseudo-Gothic in form, quadrangular at the base and octagonal at the top. Above the spectacular portal that vivifies the facade has been fastened the arms of Orlov - Davõdovs with the motto, Fortitudine et Constantia.

Das sich auf dem linke Ufer der Tallinner Bucht befindende Schloss des Sommerguts Marienberg projektierte der Professor der Petersburger Kunstakademie Architekt Robert Gödicke, die Bauarbeiten leitete der Zögling derselben Akademie Nikolai Thamm sen. und der Bau des Gebäudes wurde wahrscheinlich 1874 beendet. Der bemerkenswerteste Teil des historistischen Hauptgebäudes ist der pseudogotische unten viereckige, oben achtkantige vierstöckige Kalksteinturm. Auf dem prächtigen Portal der Fassade des Turms war der Orlov-Davõdovs Wappen befestigt mit der Devise „Fortitudine et constantia“.

Esimese päeva eritempel on kasutusel Tallinnas, esimese päeva eriümbrik koos postmargiga maksab 3.40 eurot.
Pilt Pilt
https://pood.omniva.ee/et/esimese-paeev ... ossid.html
FDC Price: 3.40
https://pood.omniva.ee/en/first-day-cov ... ossid.html

Postmargiväljaande infokaart
Pilt

Valik viiteid

PostEurop
http://www.posteurop.org/eng/home.asp

europa, cept, norden & sepac stamps information blog
http://europa-stamps.blogspot.com/

Europa Study Unit
http://www.europastudyunit.org/

viki.filateelia.ee: EUROPA postmargid
http://viki.filateelia.ee/index.php?tit ... postmargid

Vikipeedia:
Keila-Joa mõis
https://et.wikipedia.org/wiki/Keila-Joa_m%C3%B5is
Maarjamäe suvemõisa loss
https://et.wikipedia.org/wiki/Maarjam%C ... B5isa_loss

Schloss Fall
http://www.schlossfall.com/

Eesti mõisaportaal: Keila-Joa mõis
http://www.mois.ee/harju/keilajoa.shtml

Tuhast tõusnud — romantilise Keila-Joa lossi uus hiilgeaeg -- moodnekodu.delfi.ee 31.08.2015 08:23
http://moodnekodu.delfi.ee/news/sisustu ... d=72307971

Restaureeritud Keila-Joa mõis on huvilistele avatud -- err.ee 06.06.2014 21:30
http://www.err.ee/514355/restaureeritud ... ele-avatud

Keila-Joa mõisa ajalugu Keila-Joa mõis tõmbetuultes
http://www.tescada.eu/uploads/media/Kei ... ugu_01.pdf

Eesti Ajaloomuuseum: Maarjamäe loss
http://www.ajaloomuuseum.ee/et/eesti-aj ... jamae-loss

Kultuurimälestiste riiklik register: 8521 Maarjamäe suvemõisa loss, 1874. a.
https://register.muinas.ee/public.php?m ... ew&id=8521

130 aastat Maarjamäe lossi (Veiko Pesur) -- epl.delfi.ee 27.01.2004
http://epl.delfi.ee/news/eesti/130-aast ... d=50974912

elmo
Administraator
Postitusi: 3547
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Re: EUROPA. Keila-Joa ja Maarjamäe lossid 654,655-08.05.17

Postitus Postitas elmo » 08.05.2017 18:49

Postmarkide müügipoognad

Pilt

Pilt

Vasta

Mine