Purjelaev "Tormilind" -- 132-06-1997

Uudised ja kommentaarid Eesti uute postmarkide kohta: kujundus, taustainfo postmargil kujutatu kohta, erimid ...
Vasta
elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Purjelaev "Tormilind" -- 132-06-1997

Postitus Postitas elmo » 03.10.2010 21:05

Pilt

Nominaal: 5.50
Ilmumiskuupäev: 02.07.1997
Trükk: ofset
Kujundaja: Roman Matkiewicz
Perforatsioon: 14 : 13 3/4
Poogen: 5 x 10
Trükiarv: 543 500
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

Purjelaev "Tormilind"/ 132-06-1997
http://pood.post.ee/postmargid?id=1595& ... c_tpl=1019
The bark Tormilind/ 132-06-1997
http://pood.post.ee/1946?id=1946&prod_id=311

4-mastiline barkantiin "Tormilind" on olnud Eesti ilusaimaid purjelaevu. Laev ehitati aastatel 1920-1922 Hara rannas ja kuulus Käsmu laevaomanikele.
Ehitamise algataja ja organisaator oli kapten R. Pahlberg (1885-1948), ehitustöid juhatasid Saaremaa laevaehitusmeistrid A. ja R. Sepp. Laev ehitati Burea Veritas'i registri nõudeid arvestades. Laev oli 45,71 m pikk, 10,3 m lai ja veeväljasurve oli 495,46 brt.
Purjelaeva "Tormilind" marsruudid kulgesid Loksa-Kotka-Swansea-Vahemere sadamate vahel, 1925-1926 külastati Aafrika ja Ladina-Ameerika sadamaid. 11. detsember 1937 tegi laev Hiiumaa lähistel avarii, mis põhjustas kolme meeskonnaliikme hukkumise. Remondi käigus pandi laevale 300-hj diiselmootor ja sellega muudeti ta mootorlaevaks, merekõlblik alates 27. veebruar 1939. Laev hukkus arvatavasti 1944. aasta augustis Kieli kanalis.

The four-master Tormilind, considered by many to be the most beautiful Estonian sailing ship of all times, was built at Hara on the north Estonian coast in 1920-22 for a local shipping company, Käsmu Laevaomanikud. The initiator and organizer of the Tormilind’s building was sea captain R. Pahlberg (1885-1948), and the building work was carried out under the direction of A. & P. Sepp from Saaremaa. Built to conform with Bureau Veritas requirements, the barkentine was 45.71 m long, 10.3 m wide; she had a displacement of 495.46 gross register tons and a crew of ten. The Tormilind’s maiden voyage took her from Loksa via Kotka and Swansea to the Mediterranean. In 1925-26 she called at African and Latin American ports. On 11 December 1937 she suffered damages off Hiiumaa Island, as a result of which 3 crew lost their lives. During the repair work she was given a 300 HP diesel engine and was again declared seaworthy on 27 February 1939. The Tormilind probably perished in the Kiel Canal in August 1944.

Esimese päeva eriümbrik (FDC)
http://pood.post.ee/postmargid?id=3549&prod_id=325
Pilt
FDC - Price: 9.00
http://pood.post.ee/1946?id=3553&prod_id=325

Vasta

Mine