1. leht 1-st

Eesti kitsarööpmeline raudtee 115,116,117-09-1996

Postitatud: 01.10.2010 23:16
Postitas elmo
Pilt

Nominaal: 3.20
Ilmumiskuupäev: 17.10.1996
Trükk: ofset
Kujundaja: Tarmo Tali
Perforatsioon: 14 : 13 3/4
Poogen: 5 x 10
Trükiarv: 770 600 - 550 000 = 220 600
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

550 000 marki kanti 07.05.2010 maha.

Eesti kitsarööpmeline raudtee 1896-1996/ 115-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=642&c_tpl=1019
Estonian narrow-gauge railway centenary/ 115-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=642

Seeria “GK” auruvedurid ehitati Peeter Suure merekindluse raudtee Ameerika endiste vedurite baasil, millised osutusid liialt nõrkadeks 30-ndate aastate Eesti kitsarööpmelise raudtee vajaduste suhtes. Vedurite projekti koostas Veoameti insener Georgi Dementjev, kes oli väga edumeelne ning tuntud Eestis kui uue tehnika juurutaja Eesti veduriehituses. Georgi Dementjev käis ennast pidevalt täiendamas Saksamaal, kus veduriehitus oli väga kõrgelt arenenud. See võimaldas ka kodus olla edukas. Tema poolt pakutud konstruktsioonilised lahenduse olid sedavõrd nooblid, et kõrged ülemused kahtlesid nende efektiivsuses. Esimene vedur, Gk 103, valmis 1939. aasta suvel. Selle katel valmistati Riigiraudtee Peatehastes Tallinnas, muude detailide valmistus ja vedurite montaaz toimus Mõisaküla Raudteetehases. Ehkki raudtee juhtkond ei uskunud veduri võimekusse, tuli see nii hea, et pani kahtlejate suud pikaks ajaks lukku. Vedurite võimekust võib iseloomustada mil “Mulgi Ekspressi” mootorvagun asendati tehnilistel põhjustel aururongiga, vedas seda alati GK vedur ja seda täpselt mootorrongi graafikus milleks tuli jaamade vahel arendada kiirust kuni 75 km/h. Neid vedureid planeeriti ehitada 12 tk, kuid valmis vaid 4. Ülejäänud jäid sõja tõttu lõpetamata.

The three stamps in the issue depict various historical vehicles of the Estonian narrow-gauge railway Class GK steam locomotive. Class GK locomotives were built on the basis of former American locos made for the narrow-gauge logistics networks of a Russian naval fortress centred in Tallinn prior to World War 1. Designed by Georgi Dementjev, this light but highly efficient locomotive was built at the Mõisaküla railway plant where it was fitted with a Main Railway Plant boiler. Only four of an intended series of twelve could be completed, and the first of them was put into operation in summer 1939. The locomotive together with the tender was 11.8 m long and weighed 36.8 tons. It had 150 hp capacity and had a maximum speed of 75 kmph.

Pilt

Nominaal: 3.50 EEK / 0.22 EUR
Trükiarv: 499 500

Eesti kitsarööpmeline raudtee 1896-1996/ 116-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=643&c_tpl=1019
Estonian narrow-gauge railway centenary/ 116-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=643

Mootorvagun DeM 1-4 ehitati Tallinna Sadamatehastes aastatel 1935 ja 1937. M1 ja M2 olid esimesed kitsarööpmelised mootorvagunid Eestis. Rahva seas said need väga populaarseks “Mulgi Ekspressi” nime all, sest nende abil peeti kiiret ühendust Tallinna ja Viljandi ning Viljandi ja Pärnu vahel. Mootorite projektid koostati Riigiraudteede Veoametis Tallinnas. “Mulgi Ekspressile” kuulub ka keskmise kiiruse rekord kitsarööpmelisel raudteel: 69,7 km/h saavutati 1936. aastal Pärnu ja Tallinna vahel seoses Läti teedeministri visiidiga Eestisse. Sõja alul olid kaks vagunit hävitusrongis ja põletati venelaste poolt Tallinna sadamas nende lahkumisel Tallinnast. Üks vagun sundsiirdati Nõukogude tagalasse, M4 toimis ametvagunina kuni kitsarööpmelise raudtee hävitamiseni 1974. aastal.

DeM 1 motor wagon. The diesel-powered Class DeM motor wagons, popularly known as the Mulgi Ekspress, were designed for shuttle passenger service on the Tallinn-Viljandi and Viljandi-Pärnu lines. A total of four such wagons were built. Drawings for the wagon were made at the State Railway transportation department. Class DeM motor wagons were 14.7 meters long and weighed 21.5 tons. They had a seating capacity of 40, 125 hp engines, and an operating speed of 60 kmph.

Pilt

Nominaal: 4.50 EEK / 0.29 EUR
Trükiarv: 502 450

Eesti kitsarööpmeline raudtee 1896-1996/ 117-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=644&c_tpl=1019
Estonian narrow-gauge railway centenary/ 117-09-1996
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=644

Seeria “Sk” auruvedurid olid esimesed vedurid, millised ehitati Eestis. Vedurite projektid valmisid Saksamaal, ehitust teostas AS Fr. Krull Tallinnas. Esimene vedur, Sk 151, valmis 1931. aastal. Ühtekokku ehitati 16 seda tüüpi vedurit, viimane neist väljus tehase hoonest juba 1941. aasta Nõukogude okupatsiooni ajal. Vedurid olid väga võimsad ja heade sõiduomadustega. Nende edasist ehitust takistas sõda ja Fr. Krulli tehase sundevakuatsioon Venemaale. Ka paljud seda tüüpi vedurid leidsid uued peremehed Venemaal. Viis järeljäänud vedurit teenisid Eesti kitsarööpmelist raudteed kuni 1962. aastani, mil pidid loovutama koha mootorveduritele. Kuid ka siis nende elutee veel ei lõppenud. Viimane Sk tegi oma viimse hingetõmbe 1980. aastal Beloretskis Uraalides.

Calss Sk steam locomotives were designed for heavy-duty freight traffic. The design was made in Germany, and the builder was Fr. Krull’s of Tallinn. The first Sk locomotive was put into service in 1931. Sk locomotives had a capacity of 329 hp and weighed 53 tons. They were 13.25 m long and had an operating speed of 60 kmph. Most of the Class Sk locomotives were taken away to Russia during the war, but five of them continued to serve on narrow-gauge railways in Estonia untill 1962 when they were superseded by diesel-powered locos.

Esimese päeva eriümbrik (FDC)
http://pood.post.ee/?id=3549&prod_id=663
Pilt
FDC - Price: 19.70
http://pood.post.ee/?id=3553&prod_id=663

Re: Eesti kitsarööpmeline raudtee 115,116,117-09-1996

Postitatud: 20.03.2017 23:18
Postitas elmo
Jüri Tomsoni lahkel nõusolekul kopeerin siia markide müügipoognate pildid veebilt http://eestimargid.ee/

Pilt

Pilt

Pilt