Page 1 of 1

Jäämurdja “Suur Tõll” -- 112-06-1996

Posted: 01.10.2010 23:10
by elmo
Image

Nominaal: 2.50
Ilmumiskuupäev: 30.08.1996
Trükk: ofset
Kujundaja: Roman Matkiewicz
Perforatsioon: 14 : 13 3/4
Poogen: 5 x 10
Trükiarv: 673 100 - 18 000 = 655 100
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

18 000 marki kanti 07.05.2010 maha.

Jäämurdja “Suur Tõll”/ 112-06-1996
http://pood.post.ee/?id=1595&product_id=639&c_tpl=1019
Icebreaker Suur Tõll/ 112-06-1996
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=639

Jäämurdja “Suur Tõll” on ainus sõjaeelne Eesti Vabariigi säilinud aurulaev – Eesti merenduse järjepidevuse sümbol. “Suur Tõll” on suurim läbi kahe maailmasõja säilinud jäämurdja maailmas, rahvusvahelise tähtsusega tehnikamälestis.
Jäämurdja on ehitatud 1914. Aastal Stettinis (Szczecin, Poola) Vulcan-Werke A. G. poolt. Laeva esimene kodusadam oli Tallinn. 1918. aasta märtsis õnnestus soomlastel Helsingi lähistel laeva relvastatud ülevõtmine Vene enamlastelt. Lähtudes Eesti-Vene 1920. aasta Tartu rahulepingu tingimustest, loovutas Soome valitsus jäämurdja Eestile, laev sai nimeks “Suur Tõll”.
Jäämurdja on sõitnud nime all “Tsaar Mihhail Fjodorovitš” aastatel 1914-1917, aastatel 1917-1918 “Volõnets” ja 1918-1922 “Wäinämöinen”.
Aastatel 1941-1988 kuulus jäämurdja NSVL Balti laevastiku koosseisu ja kandis taas nime “Volõnets”.
Jäämurdjal on säilinud kõik 3 Trippeli aurumasinat, 6 söekatelt asendati 1952. aastal Soomes, Poris Lindholmeni firma õliküttekateldega. Laevas on põhiliselt säilinud esialgne ruumijaotus ja interjöör.
1992. aasta jaanuaris omistati jäämurdjale “Suur Tõll” Eesti Vabariigi laevaregistri lipupatent nr. 001. Eesti auväärseima laeva ennistamis- ja remonttööd on seni algjärgus.
Laeva põhiandmed: veeväljasurve 4579 t, pikkus 74,4 m, laius 17,5 m, süvis lastis 6,8 m, aurumasinate võimsus 5800 ind. hj, 2 sõukruvi ahtris ja 1 vööris.

The icebreaker Suur Tõll is the only surviving steamship from Estonia’s prewar period of independence, a symbol of the continuity of Estonian seafaring. It is the biggest surviving icebreaker predating the First World War, a monument of engineering of international importance. The icebreaker was built to a Russian order by Vulcan-Werke A.G in Stettin (now Szczecin, Poland) in 1914. Taken over by the Reds in the Bolshevik revolution, the Tallinn-based ship was captured by the Finns in 1918, only to be relingquished to Estonia under the terms of the Tartu Peace Treaty. Having served under the names of Tsar Mikhail Fyodorovich in 1914-17, Volynets in 1917-18 and Wäinämöinen in 1918-22, the ship was now given the name of Suur Tõll and remained in service in Tallinn until Estonia’s incorporation into the Soviet Union in 1940. In 1941-88 the ship served in the Soviet Baltic fleet, once again under the name of Volynets. The icebreaker still has its three original Trippel steam engines; its six coal-fired boilers were replaced with Lindholmen oilburning ones at Pori, Finland in 1952. The ship largely retains its original room layout and interior. In January 1992 the Suur Tõll was entered under No 001 in the Estonian ship register. Restoration and repair of the most venerable Estonian ship is still in the initial phase. Technical characteristics: Diplacement 4,579 t, length 74,4 m, width 17,5 m, draught while loaded 6,8 m, steam engines capacity 5,800 Hp, screws – 2 stern, 1 fore.

Esimese päeva eriümbrik (FDC)
http://pood.post.ee/?id=3549&prod_id=661
Image
FDC - Price: 7.50
http://pood.post.ee/?id=3553&prod_id=661

Re: Jäämurdja “Suur Tõll” -- 112-06-1996

Posted: 24.08.2012 22:55
by okasrebane

Re: Jäämurdja “Suur Tõll” -- 112-06-1996

Posted: 24.03.2014 22:06
by elmo
28.03.2014 tervikasi nr 85: Suur Tõll 100

Image
viewtopic.php?f=15&t=4245