Audru Püha Risti kirik -- 415-16.10.08

Uudised ja kommentaarid Eesti uute postmarkide kohta: kujundus, taustainfo postmargil kujutatu kohta, erimid ...
Vasta
elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Audru Püha Risti kirik -- 415-16.10.08

Postitus Postitas elmo » 05.10.2008 11:07

Pilt

Nominaal: 5.50
Ilmumiskuupäev: 16.10.2008
Trükk: ofset
Kujundaja: Riho Luuse
Perforatsioon: 13 3/4 : 14
Poogen: 5 x 5
Trükiarv: 170 000
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

Audru Püha Risti kirik/ 415-16.10.08
http://pood.post.ee/index.php?id=1595&p ... c_tpl=1019
Estonian Churches - Church of the Holy Cross of Audru/ 415-16.10.08
http://pood.post.ee/index.php?id=1946&prod_id=7706

Audru Püha Risti kiriku ajalugu algab 17. sajandi esimesel poolel, mil krahvinna Magdalena von Thurni eestvõttel hakati rajama puidust kirikut. Kirik pühitseti sisse 9. oktoobril 1636 ja hakkas kandma Audru Püha Risti kiriku nime.
Praegune kivikirik on ehitatud aastatel 1677-1680 suure kirikuehitaja Magnus Gabriel de la Gardie (ehitas Rootsi 37 kirikut) patronaaži all ja on üks vähestest säilinud 17. sajandil ehitatud maakirikutest Eestis. Üsna haruldane on ka see, et teatakse kirikut ehitanud meistrite nimesid: Jürgen Grablings, Jacob Greisson ja Matthias Woywoden.
Audru kirikuhoone põhiliseks stiililiseks tunnuseks on barokk, millele lisandub mõningaid jooni gootikast. Kirik on lihtsa ülesehitusega: ühelöövilisele pikihoonele liitub idas kitsam neljakandiline koor. Varasem puidust torn asendati juba 1715. aastal kivist torniga, mida kroonib kõrge ja sale gooti telkkiiver. Pikihoonel on barokselt nõgus, tõstetud räästaga kivikatus.
Suuremad remondid toimusid kirikus aastatel 1834, 1872 ja 1911. Taasiseseisvumise järgsetel aastatel on vahetatud kirikutorni ja pikihoone katused, paigaldatud uued topeltaknad ja tornirist..

The history of the Church of the Holy Cross of Audru goes back to the first half of the 17th century, when the building of a wooden church started on the initiative of Countess Magdalena von Thurn. The church was consecrated on 9 October 1636 and named after the Holy Cross. The present stone church was put up in 1677-1680 under the patronage of Gabriel de la Gardie, a prolific church-builder, who erected 37 churches in Sweden; it is one of the few extant 17th century rural churches in Estonia. It is also quite exceptional that we know the names of the masons: Jürgen Grablings, Jacob Greisson and Matthias Woywoden. The Audru church is overwhelmingly a Baroque building with some Gothic features. It is of simple structure with a quadrangular choir attached to the main body. A stone steeple replaced its earlier wooden one as early as in 1715, and it has a slender Gothic spire. According to Baroque traditions, the roof over the main body has raised eaves. Major repairs in the church took place in 1834, 1872 and 1911. In the years after the restoration of Estonia’s independence the roofs of the spire and the nave have been replaced, new double-glazed windows have been installed and also the cross at the top of the spire is new.

Esimese päeva eriümbrik (FDC) ja eritempel
Pilt Pilt
Esimese päeva eriümbriku hind 13 kr
http://pood.post.ee/index.php?id=3549&p ... c_tpl=1019
FDC - Price: 13.00
http://pood.post.ee/index.php?id=3553&prod_id=7705

Viiteid lisalugemiseks

Eesti Evangeelne Luterlik Kirik
http://www.eelk.ee
Audru Püha Risti kirik
http://www.eelk.ee/h_audru.html

elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Re: Audru Püha Risti kirik -- 415-16.10.08

Postitus Postitas elmo » 17.10.2008 00:15

Postmargi müügipoogen:
Pilt

elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Re: Audru Püha Risti kirik -- 415-16.10.08

Postitus Postitas elmo » 17.10.2008 19:12

Sain Audrust toreda postkaardi kohaliku postkontori kalendertempliga
Pilt

Võrreldes Eesti Postmargi poolt valmistatud Tallinna eritempliga suveniiridega pean sellist kohalikku esimese päeva saadetist postmargi motiivi asupaiga postkontorist palju väärtuslikumaks.

Vasta

Mine