Sagadi mõis -- 372-14.02.07

Uudised ja kommentaarid Eesti uute postmarkide kohta: kujundus, taustainfo postmargil kujutatu kohta, erimid ...
Vasta
elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Sagadi mõis -- 372-14.02.07

Postitus Postitas elmo » 31.01.2007 00:14

Pilt

Nominaal: 5.50
Ilmumiskuupäev: 14.02.2007
Trükk: ofset
Kujundaja: Jaan Saar
Perforatsioon: 14 : 13 3/4
Poogen: 5 x 4
Trükiarv: 255 000
Trükikoda: AS Vaba Maa
http://www.vabamaa.ee/

Sagadi mõis/ 372-14.02.07
http://pood.post.ee/?id=1595&prod_id=5032
Sagadi Hall/ 372-14.02.07
http://pood.post.ee/?id=1946&prod_id=5032

Sagadi mõis paikneb Lahemaa rahvuspargi idaosas, Palmse mõisa lähedal. Esimesed andmed siinsetest valdustest pärinevad 15. sajandist. Eri omanikele kuulunud mõisa omandas 1684. a. Rootsi kindraladjutant Gideon von Fock, kelle perekonnale mõis ka edaspidi kuulus. J. E. von Fock’i omandiajal valmis aastatel 1749-53 rokokooliku fassaadidekooriga ühekorruseline kivist härrastemaja, mida laiendati peagi tiibadelt ja kujundati ümber varaklassitsistlikuks (1894 lisati tagafassaadile neorenessanslik palkon). Härrastemaja esist väljakut raamivad sümmeetriliselt kõrvalhooned (ait, tall, teenijamajad jm.), nendega külgnevad park ja puuviljaaed. 1929-74 paiknes härrastemajas kool, seejärel metsamajandi õppekeskus. Praegu asub kompleksis Sagadi Metsakeskus (hotell, restoran, muuseumid).

The first information about Sagadi, a former manor in the eastern part of the present Lahemaa National Park, dates back to the 15th century. Having earlier belonged to different owners, it passed to the Swedish adjutant general Gideon von Fock in 1684 and remained in the hands of the family until 1919. In around 1750 the earlier wooden house was replaced by a a one-storied mansion with a rococo façade. At the end of the century Gideon Ernst von Fock had it redecorated in early Classical style and added long side wings to the structure. A Neo-Renaissance balcony was completed at the back of the building in 1894. The large green in front of the house is symmetrically lined with outbuildings (storehouses, stables, servants’ quarters etc), as well as a park and an orchard. In 1929-1974 the mansion was used as school and later a forestry training centre. At present the mansion serves as the Sagadi Forest Centre, with a hotel, restaurant and forest museum in the outbuildings.

Esimese päeva eriümbrik (FDC) - hind: 13 kr
Pilt Pilt
http://pood.post.ee/?id=3549&prod_id=5031
Pilt
FDC - Price: 13.00
http://pood.post.ee/?id=3553&prod_id=5031

==============
Viiteid teemakohaseks lisalugemiseks:

Sagadi mõis
http://www.sagadi.ee/

Riigimetsa Majandamise Keskus (RMK)
http://www.rmk.ee/
Sagadi metsakeskus
http://www.rmk.ee/pages.php3/0129

Portaal "Eesti Mõisad" (Valdo Praust) - Sagadi mõis
http://www.mois.ee/viru/sagadi.shtml

viki.filateelia
http://viki.filateelia.ee/index.php/Sagadi_m%C3%B5is

elmo
Administraator
Postitusi: 3559
Liitunud: 08.08.2004 13:44

Sagadi mõis -- 372-14.02.07

Postitus Postitas elmo » 14.02.2007 19:44

Postmargi müügipoogen näeb välja selline:
Pilt

Vasta

Mine